fruoe.blogg.se

Crossfit - Hälsa - Familjeliv - Inredning - Shopping - Resor - Mat

Nu får det vara nog!

Kategori: Träning o hälsa

Såg att mitt senaste inlägg publicerades i mars 2018, snart ett år sedan. Då hade jag, i alla fall officellt på bloggen, viljan att ta itu med mitt liv. Ja, och det höll i sig ganska bra faktiskt.
 
I maj månad åkte vi till Kroatien på träningsresa (mer om det i ett separat inlägg) 
Kände mig i otroligt bra form, brunbränd och stark.
 
Under sommaren började jag återigen må sämre med fler attacker av självmordstankar, bestämde mig då för att trappa upp min dos med antidepressiva tabletter. En biverkningar kan vara viktuppgång men jag vet inte om jag riktigt ska skylla på det. 
 
För en tid sedan insåg jag att jag faktiskt fått en felaktig relation till maten, främst sötsaker, något jag berättade för min psykolog och första gången någon annan fick veta det.
När min vän föreslog en utmaning i form av en kickstart (Ulrika Davidsson) förstod jag att problemet var uppenbart bland mina anhöriga. 
 
 
Från i tisdags har jag därför börjat med periodisk fasta, 16:8. Nu finns det ju oräkneliga sidor på nätet om periodisk fasta men för er som läser detta och inte hört talas som det så innebär det att man äter under åtta timmar och fastar under 16 (t.ex. kl. 12.00-20.00 äter man, övrig tid fasta) 
 
Allt eftersom kommer jag ingående att dela med mig av min resa, mina reflektioner, att misslyckas men att resa sig upp igen. 
 
Snart är det dags för dagens första mål, som jag längtat!
 
Kommentera inlägget här: