fruoe.blogg.se

Crossfit - Hälsa - Familjeliv - Inredning - Shopping - Resor - Mat

Kycklingfärs och axlar

Kategori: Träning

Kan snabbt konstatera att jag inte gick hungrig under gårdagen och överlag tycker jag att det kändes bra.
Lunchlådan, något för stor för min smak (tog 45 minuter att få i sig) och kanske att jag borde gjort en bättre kombination av livsmedel än kycklingfärs, bulgur, svamp, blomkål och en klick cremé fraiche.
Om jag bara adderat chiliflakes eller liknande så den beiga röran fått lite mer smak, eftersom jag inte har någon vana av att stå i köket så blir också kryddningen lite feg. 
 
Körde kvällspass igår, axlar och armar.
En styrkedel med fyra varv av 8 strikta axelpressar på 65% av 1RM, strikta HSPU (handstand push-up) samt 12 GHD-situps. Därefter en wod (for time) bestående av:
 
25 Powerclean
25 CTB (chest-to-bar)
25 HSPU
25 STOH (shoulder-to-overhead)
25 Thrusters
25 TTB (toes-to-bar)
(Fick pga min trasiga höft byta ut Thrusters mot 50st utfallssteg med 10kg viktplatta ovan huvudet)
 
Energin kändes någorlunda likvärdig som när jag äter "vanlig" kost däremot påverkas styrkan något. Efter en dag med diet är det också svårt att utvärdera energin så kvällens pass lär ge mer svar på det.
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Isabell Hedberg säger:
    2017-09-26 | 11:00:37
    Bloggadress: http://isabellh.se/

    Låter som ett bra pass ändå :D
    Kram!

    Svar: Var får vara nöjd över att man tog sig igenom passet, allt kan inte alltid gå på räls :) Kram
    fruoe.blogg.se

Kommentera inlägget här: