fruoe.blogg.se

Crossfit - Hälsa - Familjeliv - Inredning - Shopping - Resor - Mat

Träningsmål

Kategori: Träning

Mål är viktiga. Långsiktiga som kortsiktiga.
Ett av mina största mål är att kroppen ska rehabilitera sig så att jag kan börja träna med tyngre vikter i vissa lyft och dessutom utföra lyft jag idag inte kan/får. Har också en enorm längtan efter att få springa, hoppa DU, hoppa låda osv. 
Utöver det att kroppen ska bli återställd så finns det ju vissa skills inom Crossfit som man bara måste (typ) kunna. Lära sig bli bättre i snatch, powerclean, OHS eller vad det med skivstång än må vara så är det ju teknikträning som gäller. 
 
-DU (double-unders, dubbelhopp med hopprep): Kan jag!
-HSPU (handstand push-up): Kan jag, både strikta och kippade - CHECK PÅ DEN!
-Pull-ups: vissa perioder sitter strikta, just nu inte. Jag har en bra teknik för kippen men får inte, p.g.a. min sjukdom och ledstelhet till höften vilket gör att jag inte satt någon kippad pullup (ännu) Styrkan finns men tekniken saknas.
-TTB (toes-to-bar) Satt som en smäck efter längre bålträning. Sedan försvann dom. Samma sak som ovan, jag tappar trycket i höften.
- Ring muscle-up och bar muscle-up: aldrig ens provat men den kippade rörelsen måste fungera felfritt med höften innan jag ens försöker. Hur ska jag kunna komma upp i en bar muscle-up innan jag ens kan kippade pull-ups?!
-Handgång: Till våren ska jag lära mig att "falla" rätt genom att lära mig hjula. Därefter ska jag ge mig på att lära mig handgång. 
 
Så mitt ständiga mål, höften i kippade rörelser och att lyckas sätta mina pull-ups. Jag kommer HÄLLA i mig en flaska champagne den dagen jag lyckas. Älskar ju skumpa så den moroten känns bra :) 
Nästa år ska jag satsa på att lära mig handgång. 
Kommentera inlägget här: