fruoe.blogg.se

Crossfit - Hälsa - Familjeliv - Inredning - Shopping - Resor - Mat

Parwod & PWO

Kategori: Träning

En riktigt saftig och svettig parwod på dagens pass, double "Filthy Fifthy" bestående av:
 
100 boxjump 60/50
100 jumping pull-ups
100 KB swing 24/16
100 Walking lunges
100 Knees to elbows
100 push press 20/15
100 back extensions
100 Wallball shots 9/6
100 burpees
100 double unders
 
 
 
Den där PWO:n jag skrev häromdagen att jag inhandlat. Första dagen provade jag 5 gram, andra dagen 6 gram. Energin kändes högre, absolut, men kände ändå att jag kunde öka på intaget. Innan kvällens pass stoppade jag i mig 10 gram och jäklar vilket tempo det blev på mig!
Det kändes som om energin inte kunde ta slut...
Som ovan synes så var det lätta vikter, en ren flåsig wod med andra ord.
 
För övrigt gällande PWO:n från Svenskt kosttillskott. Vi köpte smaken "cola" och den smakar verkligen Calippo-glass. Riktigt god och ja - den kickar en verkligen i baken!
Rekommenderas varmt att införskaffa. Och som vanligt, börja med lägre dos och känn av effekten. 
 
 
 
Kommentera inlägget här: